Construir comunidades educativas desde la referencialidad geográfica : la evolución de la representación de las instituciones educativas en Barcelona en los mapas urbanos = Building educational communities from geographical referentiality : the evolution of the representation of educational institutions in Barcelona on urban maps / Eulàlia Collelldemont
Collelldemont Pujadas, EulàliaEn:
Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria. Salamanca, núm. 32 (2013) , p. 84-104 : il. map. (
Artículos)
Notes a peu de pàgina. Resums en castellà i anglès.
En l'article es presenten els resultats de la recerca realitzada sobre els plànols i mapes urbanístics i civils de la ciutat de Barcelona. Amb una primera aproximació a l'evolució de la cartografia urbana, l'estudi analitza la referencialidad de les institucions educatives a la ciutat Comtal. S'analitza per a això la presencia-absència de referències d'institucions dels diferents graus del sistema educatiu i s'atén a les formes de representació de les mateixes, observant el grau de simbolització de les referències així com l'ús de genèrics per referenciar les institucions. Amb una utilització dels mapes i plans com a font documental per a la història de l'educació s'ha realitzat una anàlisi serial i específic, d'acord amb les metodologies derivades de l'anàlisi visual amb la perspectiva de la història cultural, seguint l'adreça dels estudis sobre la gènesi política i tècnica de la cartografia urbana elaborats en el Regne Unit.