português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
137917 []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 1   en el formato [Estandar]
página 1 de 1


1 / 1
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Diagnosi de la trajectòria acadèmica del personal becari de la UAB des de la perspectiva de gènere / Observatori per a la Igualtat ; Enrico Mora Malo (coordinador)



Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2009
163 p. : gràf. ; 23 cm (Documents
Bibliografia.
ISBN 9788449025808

L'objectiu principal de la recerca és diagnosticar la trajectòria acadèmica del personal becari de la Universitat Autònoma de Barcelona des d'una perspectiva de gènere. Constatem que la presència de les dones en la carrera acadèmica es va reduint en les diverses posicions que la conformen. Centrem l'atenció en les posicions inicials. En concret, ens fixem en les posicions que van de la de llicenciada o llicenciat a la d'alumnat de tercer cicle i de personal becari. Hem prestat atenció als aspectes que tenen incidència en l'accés i permanència diferencial entre dones i homes en la trajectòria becària. La decisió d'optar a una beca, les condicions de treball, les tasques que es duen a terme, la formació de tercer cicle i les expectatives de futur un cop finalitzada la beca són elements de particular interès en aquesta recerca. Assenyalem que un factor explicatiu d'aquesta disminució de les dones en les diverses posicions acadèmiques respon als efectes del sexisme en la formació de les preferències de les dones un cop acabada la carrera. Sembla que un element central que juga en contra de la presència de les dones en aquestes posicions inicials és l'autoexclusió. Addicionalment, per a les persones que gaudeixen d'una beca, les dades semblen indicar que la beca s'obté en un moment en què s'arrelen alguns elements que poden contribuir decisivament a la continuïtat de la carrera acadèmica. Bàsicament, ens referim al fet que les posicions de becàries i becaris a la universitat estimulen una construcció desigual dels seus ordres de preferències professionals i alimenten la vocació científica més freqüentment entre els becaris que no pas entre les becàries. Concloem la recerca amb un conjunt de propostes que poden contribuir a invertir aquesta tendència.



Matèries: Professors ; Estudiants ; Investigadors ; Universitats ; Dona ; Discriminació sexual ; Informes
Matèries:Universitat Autònoma de Barcelona
Àmbit:Bellaterra - Cerdanyola del Vallès
Cronologia:[2009]
Autors add.:Mora Malo, Enrico (Dir.)
Autors add.:Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 1

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3