português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
FONS
Buscar:
195857 []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 1   en el formato [Estandar]
página 1 de 1


1 / 1
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Disseny d'un vial per connectar Llívia amb França [Fitxer informàtic] / Beatriz Cabot de Pomes ; [dirigit per: Víctor Ruiz Condez]
Cabot de Pomes, Beatriz


2013
Dirigida per: Ruiz Condez, Víctor. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona. Departament d'Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica, 2013
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera.

L'objectiu principal del projecte es la projecció d'un traçat d'una obra lineal. El projecte es localitza dintre del municipi de Llívia, a la comarca de la Cerdanya. La situació del tram treballat es una antiga carretera que connecta la part nord de Llívia amb el poble de Cereja. S'ha realitzat una millora del traçat actual i la creació d'una carretera que conecta el poble de Cereja-Llívia amb la xarxa de carreteres de França, enllaçant-la amb la Route de Fontaine Romeu (D618). D'aquesta manera podem millorar la congestió del tràfic existent i futur, així com la creació d'un nou i millor accés a la xarxa de carreteres franceses (pistes d'esquí) i a un futur camp de golf a situar a Llívia. L'aixecament del terreny s'ha realitzat mitjançant tècniques GPS i Estació Total. Primer s'han obtingut coordenades UTM de 6 bases mitjançant el mètode Estàtic i a partir d'aquestes s'han donat les coordenades a la resta d'estacions. A continuació s'ha realitzat l'aixecament topogràfic de la zona a escala 1:1000 amb la tècnica RTK (Real Time Kinematic) així com la utilització d'Estació Total per a les zones en les quals no ha sigut possible l'utilització del GPS. Una vegada obtinguda la presa de dades es realitza el corbat del terreny. Partint de la topografia es realitza el traçat actual així com la creació del nou traçat mitjançant software per obres lineals (AutoCAD i Istram Ispol). El disseny del nou traçat ha estat creat tenint en compte que es tracta d'una carretera d'alta muntanya, podria abastar l'augment futur de la densitat de tràfic, podent exercir com un accés adicional a la població des de França. Per això es va millorar i modificar el traçat de la carretera existent tenint en compte l'impacte mediambiental i respectant la normativa d'I.C- 3.1 (Ministeri de Foment, 1999) per a carreteres tipus C-40. Per últim la part de maquetació, s'ha decidit fer mitjançant el programari AutoCAD a causa del seu fàcil maneig.


Matèries: Infraestructures de transport ; Xarxa viària ; Carreteres ; Topografia ; Projectes
Àmbit:Llívia ; França
Cronologia:2013
Autors add.:Ruiz Condez, Victor (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2099.1/19958
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 1

Base de datos  FONS : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3