português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
FONS
Buscar:
162181 []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 1   en el formato [Estandar]
página 1 de 1


1 / 1
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La construcción de la red ferroviaria de Barcelona (1848-1992). Apuntes históricos para un proyecto inacabado / Rafael Alcaide González
Alcaide González, Rafael


En: TST : Transportes, servicios y telecomunicaciones. Madrid, núm. 29 (2015) , p. 12-34

L'any 1848, quan es va inaugurar la primera línia ferroviària, Barcelona era una ciutat emmurallada. Per aquest motiu, les empreses ferroviàries van establir les seves estacions i línies de ferrocarril fora de les muralles, sense estar connectades entre si. Al llarg de la segona meitat del segle XIX, les fusions comercials de les diferents empreses ferroviàries van determinar la necessitat de construir enllaços ferroviaris entre totes les estacions de la ciutat. Per a això es van dissenyar, des de 1859, diversos plans per a la construcció d'enllaços ferroviaris a la ciutat, que sempre van ser implementats de manera parcial, sense conformar una xarxa ferroviària capaç de satisfer la demanda real de viatgers i mercaderies que, de manera creixent, es va produir a la ciutat de Barcelona, durant el segle XX. Actualment, milers de passatgers pateixen diàriament, a la xarxa de ferrocarrils de rodalies de Barcelona, les conseqüències i les incomoditats derivades d'aquestes imprevisions.


Matèries: Infraestructures de transport ; Transport ferroviari ; Xarxa ferroviària ; Estacions de ferrocarril ; Urbanisme ; Estructura urbana
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1848 - 1992
Accés: http://www.tstrevista.com/sumarios/sum29/sumario_29_001_es.asp
Localització: Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 1

Base de datos  FONS : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3