La Imagen turística de Barcelona a través de las películas internacionales / Eugeni Osácar Marzal
Osácar Marzal, EugeniEn:
Pasos : revista de turismo y patrimonio cultural. San Cristóbal de La Laguna. Vol. 14, núm. 4 (2016) , p. 843-858
Bibliografia. Notes. Resums en castellà i anglès.
El món audiovisual i, com a conseqüència, les imatges, constitueixen un element clau del desenvolupament social, cultural i econòmic de les societats del segle XXI. Els espais reals transformats en localitzacions audiovisuals produeixen una influència, conscient o inconscient, que indueix a incorporar a l'imaginari personal de cadascun els llocs on es desenvolupen les seves produccions preferides. Aquest article és un dels últims resultats de la línia de recerca que duu a terme l'autor sobre turisme i cinema. L'objectiu principal és identificar, analitzar i valorar els espais reals de Barcelona que apareixen en les pel·lícules internacionals i comparar les seves similituds i diferències amb la imatge turística de Barcelona. El resultats s'han obtingut a partir d'una metodologia mixta: l'analític-descriptiva, pròpia de l'anàlisi de les produccions cinematogràfiques, i la hipotètic-deductiva vinculada al desenvolupament del concepte d'imatge, al costat de mètodes comparatius. Com a principal conclusió de l'estudi es pot remarcar la imatge positiva de Barcelona que transmeten majoritàriament les pel·lícules internacionals i que, a més, coincideix amb els principals atributs i valors del posicionament de la ciutat.