Mercè Gil: "El teatre a les venes" / Anna Cabeza
Cabeza i Gutés, AnnaEn:
Arraona. Sabadell. 4a època, núm. 35 (2015) , p. 142-149 : il. (
Testimonis (Dossier))
Resums en català, castellà i anglès.
A Ramon Ribalta li agraden aquelles obres de teatre en què els protagonistes es buiden a fons. Això és el queha fet ell en les dues llargues entrevistes que em va regalar al seu Teatre del Sol. Es buida de dalt a baix, primerevocant la història de Palestra, que és el mateix que dir la història del teatre d'avantguarda a Sabadell a la segonameitat del segle xx. Però també es buida humanament d'una manera molt personal explicant les emocions ambquè viu cada assaig, cada posada en escena, cada tria de guió i cada llàgrima, de riure o de dolor, que ha arrencatal públicA través del testimoni de la seva filla Mercè, l'article repassa la trajectòria teatral d'un dels prohoms del teatred'aficionats a Sabadell: Josep Maria Gil. El cognom Gil està vinculat a èpoques glorioses de l'escena local, desdels anys vint fins ben entrada la dècada dels cinquanta del segle xx, quan la ciutat comptava amb una diversificadaoferta escènica i no havia entrat encara en ferotge competició amb la televisió. En la implicació de JosepMaria Gil amb el teatre local destaca una iniciativa agosarada que ha perviscut en el temps: la construcció, gràciesa una campanya de subscripció popular, del Teatre La Faràndula.