português | español | français | català

logo

Database search

Database:
fons
Search:
264900 []
References found:
Showing:
1 .. 1   in format [Default]
page 1 of 1


1 / 1
select
print
Text complet
Un Dalí en mans republicanes / Josep Playà Maset
Playà i Maset, Josep


En: Mirmanda : revista de cultura = revue de cultura. Perpinyà, núm. 17-18 (2023) , p. 78-82 (Part IV: Converses i visions
Número mongràfic: Dalí, més enllà de l'artista. Resums en català, francès i anglès.

L'oli Noia de Figueres, que va pintar Salvador Dalí l'any 1926 a Figueres, va estar més de cinquanta anys en parador desconegut. La documentació que es troba a l'Arxiu Montserrat Tarradellas, de Poblet, ha permès reconstruir una part del viatge per França, Estats Units, Mèxic i Catalunya que va fer aquesta joia de la pintura en miniatura, seguint als qui en va ser els seus propietaris en diverses etapes: el crític d'art Alexandre Plana, el president de la Generalitat Josep Tarradellas i el polític i banquer Joan Casanelles, tots tres vinculats amb el món de la Segona República i l'exili. L'any 1995 el quadre va ser adquirit per la Fundació Gala-Salvador Dalí i va tornar a Figueres, al Teatre-Museu.


Matèries: PIntors ; Pintura ; Fonts documentals ; Arxius ; Polítics ; Banquers
Matèries: Dalí i Domènech, Salvador (1904-1989) ; Tarradellas i Joan, Josep (1899-1988) ; Casanelles i Ibars, Joan (1904-1986)
Àmbit:Figueres ; França ; Mèxic ; Catalunya
Cronologia:1926 - 1995
Accés: https://raco.cat/index.php/Mirmanda/article/view/431014
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Institut Ramon Muntaner


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 1

Database  fons : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3