português | español | français | català

logo

Database search

Database:
fons
Search:
194001 []
References found:
Showing:
1 .. 1   in format [Default]
page 1 of 1


1 / 1
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Materiales, soportes y procedimientos utilizados en los obradores pictóricos de la Corona de Aragón (siglos XV y XVI). Una aproximación a través del paradigma valenciano [Fitxer informàtic]
Herrero Cortell, Miquel Àngel


[Lleida] : Universitat de Lleida, 2019
Dirigida per: Puig, Isidre; Franco Llopis, Borja. Universitat de Lleida. Departament de Història de l'Art i Història Social, 2019
1 recurs en línia (1130 p.)

Durant el segle XV l'auge expansionista de la Corona d'Aragó va tenir conseqüències directes en la producció pictòrica i, concretament, va afavorir una major permeabilitat de models i tècniques foranes, flamenques i sobretot italianes, que van ser calant amb més intensitat en substitució de les influències franceses que havien predominat durant la baixa edat mitjana. Amb el canvi de segle, la superació dels models, tècniques, i llenguatges medievals va ser esdevenir de mica en mica i, cap a mitjan segle XVI, coexistien encara solucions formals tradicionals amb altres totalment noves. La taula com a suport pictòric es va mantenir, en reticència a l'ús de la tela; però, la incipient tècnica a l'oli ja s'havia popularitzat a tot el territori de la Corona, permetent l'ús de nous llenguatges caracteritzats per les possibilitats formals pròpies d'aquest procediment. En aquest context de transició a l'Època Moderna els obradors pictòrics valencians -com paradigma de l'activitat artística a la Corona d'Aragó- van ser adoptant aquestes novetats en combinació amb el substrat tècnic tradicional, el que va redundar en una multiplicitat de materials i factures diferenciades. El propòsit d'aquest projecte és aprofundir en les característiques tècniques, procedimentals i metodològiques dels principals obradors pictòrics valencians, així com en la seva selecció material, durant els segles XV i XVI. Es proposa una revisió a través d'una triple metodologia. D'una banda, l'estudi de les fonts i documents; per una altra, la posterior comparació amb anàlisis fisicoquímiques dels materials per disseccionar els procediments inherents a autors i tallers; i, finalment, la corroboració mitjançant reproduccions i recreacions, a través de la pràctica experimenta.


Matèries: Tesis doctorals ; Pintura
Àmbit:Aragó, corona d' ; País Valencià
Cronologia:[1400 - 1600]
Autors add.:Puig, Isidre (Dir.) ; Franco Llopis, Borja (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/668938
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa; Universitat de Lleida


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 1

Database  fons : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3