Una Estratègia de promoció del turisme rural com a oportunitat per a les muntanyes de Prades / Miquel Àngel Bové Sans i Noemí Rabassa Figueras
Bové Sans, Miquel ÀngelEn:
210642 Actes de les V Jornades Bosc de Poblet i les Muntanyes de Prades. Posar en valor la diversitat i la riquesa del patrimoni. L'Espluga de Francolí : Paratge Natural d'Interès Nacional de Poblet : Departament de Territori i Sostenibilitat. Generalitat de Catalunya, 2020. p. 371-391 : taules, gràf
(
Gestió del patrimoni)
Bibliografia.
Les muntanyes de Prades són un espai natural excepcional, que integra un entorn geogràfic i socioeconòmic singular que implica a 22 municipis de les comarques del Baix Camp, la Conca de Barberà, l'Alt Camp, el Priorat i les Garrigues. La majoria d'aquests pobles han anat registrant una pèrdua significativa de població en els darrers deu anys. Aquesta tendència suposa un envelliment de la població, l'abandonament d'activitats econòmiques tradicionals i posa en risc el manteniment d'importants elements que configuren el propi atractiu turístic d'aquests pobles i dels seus paisatges. Part de les opcions per frenar i revertir aquestes dinàmiques negatives depenen d'una estratègia conjunta, coordinada i efectiva de promoció turística. En aquest sentit, cal aprofitar els avantatges de comunicació que ofereix Internet i les xarxes socials, que es poden desenvolupar a escala local per incidir en un mercat global de turisme rural.