português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
196142 []
References found:
Showing:
1 .. 1   in format [Default]
page 1 of 1


1 / 1
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Projecte constructiu del nou accés ferroviari en ample estàndard a l'estació de Puigcerdà [Fitxer informàtic] / Carlos Abril Schliephake ; [dirigit per: Adrina Bachiller Saña]
Abril Schliephake, Carlos


2013
Dirigida per: Bachiller Saña, Adrina. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori, 2013
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera.

L'any 1929 es posava en servei la secció del Transpirinenc compresa entre Ax-les-Thermes i Puigcerdà: l'ample estàndard arribava a Puigcerdà i l'ibèric a La Tor de Querol. Durant molts anys, l'enllaç entre trens francesos i espanyols es feia indistintament a Puigcerdà i La Tor de Querol. Amb el pas dels anys la centralitat del'enllaç transfronterer es va anar traslladant a l'estació francesa, fins arribar al punt que les circulació de trens francesos a Puigcerdà es podia considerar excepcional. L'última circulació coneguda d'un tren francès a Puigcerdà fou l'any 1996. En els últims anys el Transpirinenc ha estat objecte de diverses renovacions de via, reforma d'estacions i renovació de catenària i senyalització. En el marc d'aquests treballs, l'any 2009, entre d'altres, es renova la via entre Puigcerdà i la frontera amb França i s'aixeca i no es reposa la travessia entre les vies d'ample estàndard i ibèric al'entrada de l'estació, de manera que l'arribada de trens d'ample estàndard a l'estació de Puigcerdà és físicament impossible des d'aleshores. En el marc de la Unió Europea i de l'Euroregió, on existeix la lliure circulació de persones i béns i les fronteres es comencen a desdibuixar, el fet que no coincideixin centralitat ferroviària i centralitat territorial resulta difícil de justificar raonablement. Enaquest sentit, es planteja tornar a fer operatiu l'ample estàndard a l'estació de Puigcerdà. Es tracta de tornar a compartir la centralitat ferroviària amb l'estació de Latour-de-Carol-Enveitg. En un principi s'estudien vuit alternatives, escollint la més adaptada als objectius delprojecte mitjançant un anàlisi d'alternatives.


Matèries: Xarxa ferroviària ; Construcció ; Estacions de ferrocarril ; Projectes
Àmbit:Puigcerdà
Cronologia:[2013]
Autors add.:Bachiller Saña, Adrina (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2099.1/21772
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 1

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3