português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
fons
Cercar:
NOBELL RODRIGUEZ, PABLO []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 5   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 5
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Variant de Sant Joan de les Abadesses. Tram I [Fitxer informàtic] / Gerard Fernández Pla ; [dirigit per: Pablo Nobell Rodríguez]
Fernández Pla, Gerard


2010
Dirigida per: Nobell Rodríguez, Pablo. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).

El present Projecte Final de Carrera té per objecte justificar la necessitat de la construcció de la variant en el terme municipal de Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), realitzar un estudi d'alternatives i finalment desenvolupar l'alternativa escollida a nivell de projecte constructiu. El municipi de Sant Joan de les Abadesses, a la comarca del Ripollès (figura 1) té una extensió de 53,7 km2, una altitud de 773 metres i 3.556 habitants (densitat de població de 66,22 hab/km2). El municipi és travessat per la N-260, que connecta a l'est amb la Garrotxa a través del túnel de Collabós i a l'oest amb Ripoll, la capital de la comarca, tot seguint la vall del Ter. És origen de la GIV-5211 que arriba fins al municipi d'Ogassa i de la GI-521 que enllaça al sud est amb el terme de Riudaura. Les seves coordenades geogràfiques són: El poble de Sant Joan de les Abadesses està situat en un territori majoritàriament muntanyós a ambdós costats amb la Serra de Cavallera al nord i el cim de Sant Antoni al sud. El poble situat al curs alt del Ter, descansa a la vall del mateix nom. La població de la vila es dedica majoritàriament a la indústria. Tot i això, l'ocupació en el sector serveis augmenta degut al desenvolupament del turisme. A més, es conserven diverses explotacions ramaderes dedicades principalment al sector boví. El principal eix de comunicacions és la carretera C-26, coneguda com a carretera de Sant Joan en el tram que travessa el nostre municipi de des de l'oest cap a l'est. La Carretera C-26 o Eix Prepirinenc, és una carretera de la Xarxa Bàsica Primària de Catalunya que travessa Catalunya d'Oest a Est per sota del Prepirineu, enllaçant les comarques del Segrià, la Noguera, l'Alt Urgell, el Solsonès, el Berguedà, el Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà. Amb una longitud de 269,1 km, comença a Alfarràs, al límit amb l'Aragó, i finalitza a Borrassà, on enllaça amb la N-II. Les principals poblacions que enllaça són Balaguer, Artesa de Segre, Ponts, Solsona, Berga, Ripoll, Olot, Besalú i Figueres. Es tracta d'una carretera convencional de calçada única. En diversos trams s'encavalca amb altres carreteres: C-13 a Balaguer, C-14 entre Artesa de Segre i Bassella, C-16 a Berga, C-17 a Ripoll, A-26 i N-260 entre Olot i Navata. A més, en el tram que ens preocupa el de Ripoll a Olot, serveix per connectar amb la C-38 que es dirigeix cap a França passant per Camprodon. A més, de Sant Joan de les Abadesses comença la carretera comarcal Gi-521. Aquesta uneix l'esmentada població amb la N-260 que uneix les properes poblacions de Ripoll i Olot. També de Sant Joan s'inicia una carretera que es dirigeix cap a la colònia Estevenell pertanyent al poble de Camprodon. Aquesta carretera passa pel municipi d'Ogassa i connecta, tal com s'ha explicat, amb la C-38, carretera que es dirigeix cap a França erigint-se com una alternativa a l'AP-7.


Matèries: Xarxa viària ; Carreteres ; Projectes
Àmbit:Sant Joan de les Abadesses
Cronologia:2010
Autors add.:Nobell Rodríguez, Pablo (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/81786
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 5
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Condicionament de Campdevànol a Gombrèn : PK 0+000 al 6+300 [Fitxer informàtic] / Núria Medir Benito ; [dirogit per Pablo Nobell Rodríguez]
Medir Benito, Núria


2010
Dirigida per: Nobell Rodríguez, Pablo. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 disc òptic (CD-ROM)
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).



Matèries: Carreteres ; Xarxa viària ; Projectes
Àmbit:Campdevànol ; Gombrèn
Cronologia:2010
Autors add.:Nobell Rodríguez, Pablo (Dir.)
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 5
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Condicionament de Guardiola de Berguedà a Gombrèn, PK 5+000 al PK 10+000 [Fitxer informàtic] / Ivan Palomar Gutiérrez ; [dirigit per: Pablo Nobel Rodríguez]
Palomar Gutiérrez, Ivan


2010
Dirigida per: Nobell Rodríguez, Pablo. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).

El municipi de la Pobla de Lillet reuneix algunes de les característiques típiques de les zones muntanyoses de la Catalunya central, tant pel que fa a recursos naturals, infraestructures, equipaments, recursos humans, producció agrícola, ramadera i forestal com a l'estructura de les empreses agràries. Per tant, segons l'article 18 del Reglament (CE) núm. 1257/1999, sobre l'ajuda al desenvolupament rural a càrrec del Fons Europeu d'Orientació i de Garantia Agrícola (FEOGA), es considera dins la classificació de zones desfavorides. Les vies de comunicació principals de les comarques d'aquesta part de Catalunya, han millorat considerablement en els darrers anys, però la xarxa secundària, encara que ha millorat en alguns punts, està lluny d'assolir el nivell desitjable. Així doncs, el condicionament de la carretera B-402 permetrà una millora de la comunicació rodada entre les comarques del Ripollès i del Berguedà. L'actual carretera B-402 discorre entre les poblacions de Guardiola de Berguedà i Gombrèn, al llarg d'un recorregut d' aproximadament 17 km. El traçat actual es sinuós, amb corbes de radis tant petits que en alguns casos no compleixen ni tan sols els condicionants necessaris per assolir una velocitat de projecte de 40 km/h. El projecte tracta de condicionar la carretera esmentada. Aquesta carretera és part de l'eix entre Guardiola de Berguedà i Campdevànol, format per les carreteres B-402, GI-402 i GI-401. A nivell local, aquest eix uneix les següents poblacions per ordre d'oest a est: Guardiola de Berguedà, La Pobla de Lillet, Gombrèn i Campdevànol. Les dues primeres situades a la comarca del Berguedà i les dues següents a la comarca del Ripollès. Aquesta carretera se situa per tant a cavall entre el pre-pirineu gironí i barceloní i permet la comunicació entre aquestes àrees. També cal destacar que aquest eix uneix la carretera N-152 amb la E-9/C-16 (encreuament a Guardiola de Berguedà), permetent així el pas cap al túnel del Cadí des de la N-152 cap als Pirineus.


Matèries: Carreteres ; Xarxa viària ; Projectes
Àmbit:Guardiola de Berguedà ; Pobla de Lillet, la ; Gombrèn
Cronologia:2010
Autors add.:Nobell Rodríguez, Pablo (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/82938
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 5
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Condicionament de Guardiola de Berguedà a Gombrèn, PK 10+000 al PK 15+000 [Fitxer informàtic] / Aram Vidal Esteva ; [dirigida per: Pablo Nobell Rodríguez]
Vidal Esteva, Aram


2010
Dirigida per: Nobell Rodríguez, Pablo. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).

El present projecte neix amb l'objectiu de condicionar el tram a la carretera B-402 entre el PK10+000 al PK15+000 que forma part de l'eix entre Guardiola de Berguedà i Campdevànol, format per les carreteres B-402, GI-402 i GI-401. A nivell local, aquest eix uneix les següents poblacions per ordre d'oest a est: Guardiola de Berguedà, La Pobla de Lillet, Gombrèn i Campdevànol. Les dues primeres situades a la comarca del Berguedà i les dues següents a la comarca del Ripollès. Aquesta carretera se situa per tant a cavall entre el pre-pirineu gironí i barceloní i permet la comunicació entre aquestes àrees. Les principals raons de ser d'aquest projecte es presenten a continuació: - Adaptar la infraestructura viària a les demandes actuals i futures garantint unes bones condicions de comoditat i seguretat. - Augmentar la velocitat de recorregut de la carretera actual per tal de proporcionar un millor servei i millorar la comunicació entre els nuclis de població. - Proporcionar un recorregut alternatiu a la carretera N-152 en el tram de Ripoll a Puigcerdà, mitjançant la millora de la connexió a la E-9/C-16. El tram de carretera sobre el qual es realitzarà l'estudi es troba comprés en la carretera B-402 entre el PK 10+000 i el PK 15+000. Donant servei al nucli de la Pobla de Lillet, i com a pas entre l'eix format entre Guardiola de Berguedà i Gombrèn. Es tracta d'una carretera secundària amb trànsit reduït i emprada bàsicament pels habitants de les poblacions properes. El traçat actual es molt sinuós, amb corbes de radi tant petits que la majoria de casos no compleix ni tan sols els condicionants necessaris per assolir una velocitat de projecte de 50 km/h. Sortit de la Pobla de Lillet, el traçat comença una ascensió que la portarà al coll de Merolla( 1.084 m), en el tram d'estudi trobem un desnivell de 125 metres. El traçat actual no hi ha vorada (es perillós per als ciclistes) i el paviment en alguns punts, es troba en mal estat de conservació.


Matèries: Carreteres ; Xarxa viària ; Projectes
Àmbit:Guardiola de Berguedà ; Gombrèn
Cronologia:2010
Autors add.:Nobell Rodríguez, Pablo (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/83614
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 5
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Variant de Sant Joan de les Abadesses. Tram I [Fitxer informàtic] / Gerard Fernández Pla ; [dirigit per:] Pablo Nobell Rodríguez
Fernández Pla, Gerard


2010
Dirigida per: Nobell Rodríguez, Pablo. Universitat Politècnica de Catalunya. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, 2010
1 recurs electrònic
Projecte final de carrera (Enginyeria de Camins, Canals i Ports).

El present Projecte Final de Carrera té per objecte justificar la necessitat de la construcció de la variant en el terme municipal de Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), realitzar un estudi d'alternatives i finalment desenvolupar l'alternativa escollida a nivell de projecte constructiu. El municipi de Sant Joan de les Abadesses, a la comarca del Ripollès (figura 1) té una extensió de 53,7 km2, una altitud de 773 metres i 3.556 habitants (densitat de població de 66,22 hab/km2). El municipi és travessat per la N-260, que connecta a l'est amb la Garrotxa a través del túnel de Collabós i a l'oest amb Ripoll, la capital de la comarca, tot seguint la vall del Ter. És origen de la GIV-5211 que arriba fins al municipi d'Ogassa i de la GI-521 que enllaça al sud est amb el terme de Riudaura. Les seves coordenades geogràfiques són: El poble de Sant Joan de les Abadesses està situat en un territori majoritàriament muntanyós a ambdós costats amb la Serra de Cavallera al nord i el cim de Sant Antoni al sud. El poble situat al curs alt del Ter, descansa a la vall del mateix nom. La població de la vila es dedica majoritàriament a la indústria. Tot i això, l'ocupació en el sector serveis augmenta degut al desenvolupament del turisme. A més, es conserven diverses explotacions ramaderes dedicades principalment al sector boví. El principal eix de comunicacions és la carretera C-26, coneguda com a carretera de Sant Joan en el tram que travessa el nostre municipi de des de l'oest cap a l'est. La Carretera C-26 o Eix Prepirinenc, és una carretera de la Xarxa Bàsica Primària de Catalunya que travessa Catalunya d'Oest a Est per sota del Prepirineu, enllaçant les comarques del Segrià, la Noguera, l'Alt Urgell, el Solsonès, el Berguedà, el Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà. Amb una longitud de 269,1 km, comença a Alfarràs, al límit amb l'Aragó, i finalitza a Borrassà, on enllaça amb la N-II. Les principals poblacions que enllaça són Balaguer, Artesa de Segre, Ponts, Solsona, Berga, Ripoll, Olot, Besalú i Figueres. Es tracta d'una carretera convencional de calçada única. En diversos trams s'encavalca amb altres carreteres: C-13 a Balaguer, C-14 entre Artesa de Segre i Bassella, C-16 a Berga, C-17 a Ripoll, A-26 i N-260 entre Olot i Navata. A més, en el tram que ens preocupa el de Ripoll a Olot, serveix per connectar amb la C-38 que es dirigeix cap a França passant per Camprodon. A més, de Sant Joan de les Abadesses comença la carretera comarcal Gi-521. Aquesta uneix l'esmentada població amb la N-260 que uneix les properes poblacions de Ripoll i Olot. També de Sant Joan s'inicia una carretera que es dirigeix cap a la colònia Estevenell pertanyent al poble de Camprodon. Aquesta carretera passa pel municipi d'Ogassa i connecta, tal com s'ha explicat, amb la C-38, carretera que es dirigeix cap a França erigint-se com una alternativa a l'AP-7.


Matèries: Xarxa viària ; Carreteres ; Projectes ; Enginyeria
Àmbit:Sant Joan de les Abadesses
Cronologia:[2010]
Autors add.:Nobell Rodríguez, Pablo (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/2117/81786
Localització: Universitat Politècnica de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  fons : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3