Silencio y obediencia en el proyecto educativo de la catalana Juliana Morell (1594-1653) / Rosa María Alabrús Iglesias
Alabrús i Iglesias, Rosa MaríaEn:
Studia historica. Historia moderna. Salamanca. Vol. 40, núm. 1 (2018) , p. 159-183
Notes a peu de pàgina. Resums en castellà i anglès.
L'article analitza la projecció com a monja dominica de la catalana Juliana Morell, així com el seu pensament i discurs educatiu en el marc de l'ofensiva recatolitzadora de la França de principis del segle XVII després de la mort d'Enric IV. A partir de la documentació de la Bibliothèque Nationale de France i de la Bibliothèque Municipale i la Bibliothèque Ceccano d'Avignon s'examinen les obres i la correspondència d'aquest personatge que va ser nena prodigi i després priora en el convent de Santa Práxedes d'Avinyó. Especialment se subratllen les seves idees sobre l'educació, el silenci i l'obediència en el marc de la disciplina conventual. (...).