La Batalla de l'Ebre. Percepció didàctica / Francesc Xavier Hernàndez i Cardona
Hernàndez i Cardona, Francesc XavierEn:
Ebre 38. Revista Internacional de la Guerra Civil. 1936-1939. Barcelona, núm. 1 (2003) , p. 111-116
El present article argumenta com l'estudi de la guerra s'ha d'impartir en l'ensenyament primari i secundari. La proposta consisteix en que el fenomen bèl·lic pugui ser estudiat en el context de la història al marge de visions ideologistes i partidàries i de patriotismes. La guerra que tant condiciona a l'ésser humà, al territori i a l'economia s'ha de conèixer des d'una perspectiva científica. El cas de la Guerra Civil espanyola es converteix en un bon exemple que permet entendre els precedents que incideixen de manera directa en la nostra societat actual i, per això, l'autor proposa donar a conèixer la importància d'un episodi de la guerra tan important com la Batalla de l'Ebre. La selecció d'alguns texts, llibres de memòries i, sobretot, les visites escolars al camp de batalla (localitats de Gandesa, Corbera d'Ebre, la serra de Pàndols) poden ser útils per a una bona didàctica sobre el conflicte bèl·lic.