El Llegat de Juli González a Barcelona / Mercè Doñate
Doñate Font, MercèEn:
Butlletí del Museu Nacional d'Art de Catalunya. Barcelona, núm. 2 (1994) , p. 159-160 : il.
Resum en castellà i anglès.
Les dues escultures de Juli González, "Máscara de la Cinta" (cap a 1914-1916) i "Bust femení" (cap a 1935-1936), llegades al Museu Nacional d'Art de Catalunya de Barcelona per la seva filla Roberta, corresponen a períodes molt diferents de la producció de l'escultor, que va contribuir de manera decisiva a establir les característiques essencials de l'escultura del segle XX. "Màscara de la Cinta" forma part d'una sèrie d'obres realitzada entre 1910 i 1918 amb planxa de coure repussat."Bust femení" correspon, en canvi, a l'etapa de maduresa de l'artista i pertany a un grup de diverses escultures de ferro forjat, talla corbada, que representen parts del cos humà que poden considerar-se estudis preparatoris per a "La Montserrat" (1936-1937), obra emblemàtica de l'escultura moderna. Aquestes dos peces, especialment "Bust femení", completen el valuós conjunt d'obres de Juli González donat per Roberta González l'any 1972 (A.).