português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
FONS
Cercar:
263463 []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 1   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 1
seleccionar
imprimir
Les Músiques del foc : VI Simposi Internacional dels Focs Festius a la Mediterrània : Museu de la Música de Ceret, 10, 11 i 12 de febrer de 2023 / Carles Barrull Perna (Ed.)

Simposi Internacional Focs Festius de la Mediterrània (6è : 2023 : Ceret )


Catarroja ; Barcelona : Editorial Afers, 2024
203 p. ; 24 cm (Actes de congressos, 25) 
Bibliografia. Recull de les comunicacions presentades al Vl Simposi, organitzat a Ceret.
ISBN 9788418618970

En aquesta sisena jornada, com en edicions anteriors, es presenten recerques on es reflecteix la importància del foc en el context de la festa, aprofundint en la música, melodies, danses i balls com a protagonistes de les festes: l'estudi antropològic, sociològic, històric, musicològic, folklòric i artístic de les diferents músiques i danses al voltant del foc, l'evolució de músiques i representacions des de l'edat mitjana fins als nostres dies, així com l'estudi dels protagonistes de les festes del foc ens ajuden a aprofundir en l'estudi interdisciplinari de les festes en el context festiu que es realitzen. Aquest llibre recull els textos de les ponències i comunicacions presentades al VI Simposi Internacional de Focs Festius de la Mediterrània organitzat a Ceret entre el 10, 11 i 12 de febrer de 2023 pel Museu de la Música de Ceret, l'Ajuntament de Ceret i l'Institut Ramon Muntaner. Com en edicions anteriors, es presenten comunicacions on es reflexa la importància del foc en el context de la festa a diferents territoris i, en aquesta edició s'incideix més en el tema de la musicalitat que posseeixen les diferents festes del foc analitzant les diverses pràctiques musicals i balls al voltant del foc o l'acompanyament de foc en moltes festes. (Editorial).



Matèries: Tradicions populars ; Actes de congressos ; Festes de foc ; Festes populars ; Danses populars ; Música popular ; Estudi antropològic
Àmbit:Mediterrània, mar ; Catalunya ; Ceret - França ; Catalunya Nord
Cronologia:2023
Autors add.:Barrull i Perna, Carles (Ed.)
Localització: Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; Institut Ramon Muntaner; UAB: Sibhil·la


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  FONS : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3