El Pla estratègic per al desenvolupament del turisme de Móra la Nova / Jaume Salvat Salvat
Salvat Salvat, JaumeEn:
Miscel·lània del Centre d'Estudis Comarcal de la Ribera d'Ebre. Flix, núm. 29 (2019) , p. 219-235 : il. (
Desenvolupament econòmic)
Resums en català, castellà i anglès.
L'article contribueix al coneixement del món de l'oli de ginebre i en concret a la valoració dels forns trobats al terme de Riba-roja d'Ebre, que constitueixen el nucli més important a El turisme és una activitat en expansió que envaeix tots els àmbits. Sovint es presenta com una alternativa econòmica malgrat les limitacions que presenta la mateixa activitat. En tot cas, permet millorar els espais i diversificar l'economia, però per tenir èxit és convenient conèixer alguns dels factors clau que en possibiliten o en limiten el desenvolupament. El valor simbòlic dels llocs és el principal factor que posa en el mapa les destinacions turístiques i es construeix a partir dels llocs de visita i activitat, però també del coneixement i el reconeixement social que sobre aquests indrets hi ha. Aquest valor simbòlic no és permanent, per la qual cosa es pot construir. És en aquest marc que el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha impulsat des del 1998 projectes per ajudar els petits municipis a desenvolupar activitats turístiques. El cas de Móra la Nova n'és una mostra.