português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
FONS
Cercar:
163283 []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 1   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 1
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
La Representació de la dona en l'obra d'Hermen Anglada-Camarasa [Fitxer informàtic] / Cristina Ribot-Bayé ; [dirigida per: Xavier Antich]
Ribot i Bayé, Cristina


Girona : Universitat de Girona, 2016
Dirigida per: Antich, Xavier. Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art, 2016
1 recurs electrònic

Hermenegild Anglada-Camarasa (1871-1959) va ser un artista català amb una trajectòria professional remarcable que es va estendre al llarg de la primera meitat del segle XX, en l'àmbit nacional però fonamentalment en l'internacional. Des d'aleshores, però sobretot a partir de l'últim quart del segle XX, s'ha generat discussió a l'entorn de la seva vida i obra, encara que des d'un punt de vista majoritàriament històric i biogràfic, i fora de tot context acadèmic. Les seves representacions de dones, que conformen un dels motius més rellevants de la seva obra plàstica, prenen diferents formes, característiques i noms, però totes esdevenen el reflex d'unes ideologies i creences pròpies de les societats contemporànies a ell: les cortesanes parisenques, les gitanes, les folklòriques espanyoles, ja siguin andaluses o madrilenyes, les dames aristòcrates o les mallorquines. A través d'una metodologia interdisciplinària que integra les teories feminista, marxista i postcolonial, s'observa que aquestes representacions de dones d'Anglada-Camarasa esdevenen el reflex d'una societat viscuda per l'artista i que emfasitza les diferències i els conflictes entre gèneres, classes socials i grups ètnics. Aquestes figures angladianes pretenen potenciar els estereotips, allunyats de la realitat en diferents graus, que Occident ha abocat sobre aquests models iconogràfics femenins. L'objectiu del projecte de recerca, doncs, és, a partir de les disciplines de la Història de l'art i l'Estètica i la Teoria de l'art, localitzar i deconstruir els tòpics d'origen romàntic i divuitesc que afecten diferents models o prototipus de dona emprats per Anglada i que eliminen la frontera entre imatge i realitat.


Matèries: Tesis doctorals ; Pintors ; Pintura ; Art contemporani ; Dona ; Moviment feminista ; Marxisme ; Iconografia
Matèries: Anglada i Camarasa, Hermenegild (1871-1959)
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:[1871 - 1959]
Autors add.:Antich, Xavier (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/385364
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  FONS : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3