português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
FONS
Cercar:
156397 []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 1   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 1
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Les Objects inscrits, supports de communication : corpus mobilier médiéval exposé dans les musées de la ville de Gérone [Fitxer informàtic] / Léa Friis Alsinger ; [dirigida per:] Christian Lagarde, M. Elisa Varela-Rodríguez
Friis Alsinger, Léa


[Girona] : Universitat de Girona, 2015
Dirigida per: Lagarde, Christian. Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art, 2014
1 recurs electrònic

El treball en si es fonamenta en l'estudi d'una recopilació d'objectes de l'edat mitjana (segles V-XV) per tant tot tipus d'inscripcions que estan exposades, avui en dia, en els diversos museus de la ciutat de Girona : al Museu del Tresor de la Catedral, al Museu d'Art Diocesà, al Museu d'Història dels Jueus, al Museu d'Història de la Ciutat i al Museu Arqueològic. La proposta metodológica arrenca d'una perspectiva literària aplicada al context museal, amb l'objecte inscrit com a "text material" i el lector tradicional convertit en visitant-lector. També es proposa aplicar el concepte de paratext de Gérard Genette a l'àmbit dels objectes, amb "peritext museal" i "epitext bibliogràfic". Cada inscripció s'estudia en les seves relacions amb els altres elements o amb el context temporal de l'objecte. La tesi està dividida en tres parts: la primera, on es recullen les recapitulacions preliminars sobre l'escriptura a l'Edat Mitjana i l'exposició dels objectius i mètodes de l'estudi; en la segona, es fa l'anàlisi de cada peça inscrita amb inscripcions inèdites o encara misterioses ; i la tercera, recull l'anàlisi transversal tenint en compte elements de diversos àmbits del coneixement (Comunicació, Museologia, Anàlisi literària...) i aquesta perspectiva permet mostrar la multiplicitat de formes de recepció dels objectes inscrits, i la importància de l'escriptura (o de l'escrit) al voltant de l'objecte. La tesi es tanca amb l'aplicació de nocions del camp de la publicitat: els mateixos processos cognitius identificats en les actuals teories del marketing ja eren vàlids pel nostre context medieval, no pas amb una base comercial, sinó per l'adhesió a determinats valors.


Matèries: Tesis doctorals ; Edat mitjana ; Epigrafia ; Objectes de museus ; Museus
Àmbit:Girona
Cronologia:[400 - 1500]
Autors add.:Lagarde, Christian (Dir.) ; Varela-Rodríguez, M. Elisa (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/288215
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  FONS : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3