português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
FONS
Cercar:
072023 []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 1   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 1
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Competencia entre ciudades. Medición de la imagen comparada de 7 metrópolis españolas / Almudena Eizaguirre Zarza, Jon Paul Laka Mugarza
Eizaguirre Zarza, Almudena


En: Boletín de Estudios Económicos. Bilbao. Vol. 51, núm. 157 (1996) , p. 67-88 : gràf.
Notes. Resum en castellà i anglès.

L'article comença defenent la importància d'aplicar la filosofia del marketing a la gestió dels llocs, per a més tard analitzar el fenomen de competència que es constata que existeix entre diferents països, comunitats, regions... en la satisfacció de diferents grups d'usuaris. Donat que no tots els llocs són competitius en tots els segments, és fonamental que la ciutat o poble proporcioni major nivell de satisfacció que altres llocs en un aspecte important per al públic objectiu. Conèixer la posició que una ciutat ocupa en la ment dels usuaris, siguin o no residents és, per tant, especialment útil per a orientar l'estratègia del marketing i determinar les accions necessàries amb l'objectiu de mantenir l'actual posició. Per a il·lustrar amb l'exemple, es descriu una part de la investigació realitzada per Almudena Eizaguirre (1994) en la seva tesi doctoral "La imagen de un lugar como factor de diferenciación". En ella, es procedí a la medició de la imatge del Bilbao metropolità de cara a visitants actuals i potencials. Dins de l'enquesta utilitzada en la fase descriptiva de la investigació, s'hi incloïa una pregunta amb la què es pretenia conèixer la imatge de set ciutats, especificant per a cadascuna d'elles els atributs o característiques que, segons l'opinió de l'entrevistat, diferencien a unes de les altres. De l'anàlisi de la taula resultant se n'extreuen algunes conclusions interessants i per aconseguir una major profundització en l'anàlisi, s'optà per l'aplicació conjunta de l'anàlisi de correspondències i la modelització log-lineal4). L'article finalitza explicant les conclusions més rellevants que es poden derivar de la matriu de ciutats i característiques o ítems. (A.).



Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats ; Publicitat ; Enquestes
Àmbit:Barcelona ; Bilbao - Biscaia ; Coruña, A ; Madrid ; Sevilla ; València ; Saragossa
Cronologia:[1996]
Autors add.:Laka Mugarza, Jon Paul
Localització: Biblioteca Borja (URL); Biblioteca de Catalunya; B. Centre de Lectura de Reus; UAB: Humanitats (Hemeroteca); Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat Rovira i Virgili; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  FONS : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3