L'Alfabetització i l'ensenyament de primeres lletres a Terrassa durant el segle XVIII / Maria Lluïsa Fernández
Fernández, Maria LluïsaEn:
HMIC : història moderna i contemporània. Bellaterra, núm. 7 (2009) , p. 35-45 : il. (
Miscel·lània)
Notes. Resum en anglès, català i castellà.
Aquest treball té com a objectiu estudiar l'alfabetització i l'ensenyament de primeres lletres a Terrassa i el seu terme durant el segle XVIII. Es tracta d'una aproximació al tema de l'alfabetisme en una societat d'Antic Règim tant en termes quantitatius com qualitatius. En referència a l'anàlisi quantitativa la nostra intenció és estudiar els documents notarials, bàsicament testaments, capítols matrimonials i escriptures de compra i venda, conservats a l'Arxiu Històric Comarcal de Terrassa (AHCT) durant els decennis 1755-1764 i 1781-1790 per a poder establir, a partir de la signatura la competència o incompetència gràfica de la població de la vila de Terrassa i el seu terme durant auest periode. L'anàlisi qualitativa té com a objectiu una aproximació a les diferents causes de la decadència de l'alfabetització (edat, malaltia, etcètera).