Las Transiciones a la educación posobligatoria en Barcelona : vías diferentes, itinerarios desiguales = Transitions to post-compulsory education in Barcelona: distinct paths, unequal itineraries / Andreu Termes
Termes López, AndreuEn:
Reis : Revista española de investigaciones sociológicas. [Madrid], núm. 178 (2022) , p. 143-164
Notes a peu de pàgina. Bibliografia. El PDF inclou la versió en anglès de l'article. Títol, resum i text en castellà i anglès.
La divisió de l'alumnat en vies acadèmiques i professionals és un procés central per a explicar la selectivitat, estratificació i desigualtat dels sistemes educatius. Justament, l'objectiu d'aquest article és analitzar les transicions a l'educació secundària postobligatòria (Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà) a Barcelona, emfatitzant en la contraposició entre vies professionals i acadèmiques. A partir d'una anàlisi quantitativa longitudinal amb dades censals, els resultats de l'article evidencien les diferències en el perfil dels joves de vies acadèmiques i professionals, identifica quatre itineraris escolars (l'acadèmic, el professional, el de ruptura i el lent), i apunta a les implicacions que aquests resultats revelen en termes d'estratificació educativa i de desigualtats socials.