Medios, identidad nacional y exposición selectiva : predictores de preferencias mediáticas de los catalanes = Media, National Identity and Selective Exposure : Predictors of Media Preferences among the Catalan Population / Lidia Valera Ordaz
Valera Ordaz, LidiaEn:
Reis : Revista española de investigaciones sociológicas. [Madrid], núm. 164 (2018) , p. 135-154
Bibliografia. El PDF inclou la versió en anglès de l'article. Títol, resum i text en castellà i anglès.
Segons la hipòtesi de l'exposició selectiva, els individus s'exposen als mitjans en funció de les seves orientacions ideològiques, buscant missatges que concordin amb les seves conviccions. Aquest article proposa expandir l'estudi de l'exposició selectiva més enllà de la divisió esquerra-dreta explorant la importància de les posicions en l'eix centro-perifèria com predictors de preferències mediàtiques mitjançant una regressió logística aplicada a les dades de l'últim estudi *postelectoral del CIS a Catalunya. Els resultats subratllen que existeix una clara segmentació de les audiències segons identitats nacionals, de manera que els ciutadans amb inclinacions nacionalistes prefereixen consumir mitjans autonòmics, i els no nacionalistes, mitjans d'abast estatal. A més, la identitat nacional s'erigeix com a factor explicatiu més important de les preferències de radi i televisió, enfront de la premsa escrita.