Les Polítiques de joventut a Catalunya durant el període democràtic / Pere Soler i Masó
Soler i Masó, PereEn:
Educació i Historia. Revista d'Historia de l'Educació. Barcelona, núm. 8 (2005) (2006) , p. 283-307
Referències bibliogràfiques.
L'article següent fa una anàlisi de la consideració que la joventut com a etapa ha tingut en els darrers vint-i-cinc anys coincidint amb el període democràtic i d'implantació de les polítiques públiques a Catalunya. En primer lloc es fa una breu presentació de la complexitat que suposa definir i acotar el concepte de joventut i les implicacions que aquesta opció comporta a l'hora de pensar en les polítiques de joventut. Posteriorment s'analitza l'evolució que les polítiques de joventut han experimentat i es proposen quatre etapes segons hagi estat el discurs més proper a unes polítiques de transició a la vida adulta o més proper a les polítiques afirmatives. L'article acaba amb algunes reflexions a tall de conclusió i reptes de futur pel treball educatiu que es pot realitzar amb aquest sector de població.